Η Θυσία της Ιφιγένειας, από τον Μπερτολέ Φλεμάλ

Το Χαμένο Παλάτι των Θεών - Κύκλος «Θυσία» - Αρχαϊκές Θυσίες

Δύο νέοι μουσικοί, με έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα, μεγάλη διεθνή προβολή και αναγνώριση στο ενεργητικό τους, ο Γερμανός μαέστρος Κρίστοφ Άλτστετ και ο Γάλλος βιολοντσελίστας Γκωτιέ Καπυσόν, μας ξεναγούν στο… χαμένο παλάτι των θεών.

Οι θυσίες στους αρχαίους θεούς γίνονται μουσική. Η θυσία της Ιφιγένειας για τον εξευμενισμό της θεάς Αρτέμιδος γίνεται όπερα από τον Γκλουκ, ενώ ο πρωτοπόρος Ξενάκης, εμπνεόμενος ταυτόχρονα από την ελληνική αρχαιότητα και την σύγχρονη αρχιτεκτονική, περιγράφει τις θυσίες ζώων στον Διόνυσο βασιζόμενος σε οκτώ νότες, που ακολουθούν την αριθμητική ακολουθία Φιμπονάτσι.

Το πνεύμα του Απόλλωνα ταυτισμένο με το Φως και τις Μούσες διέπει ποικιλότροπα τον 18ο αιώνα. Ο Τσαϊκόφσκι με τις «Παραλλαγές Ροκοκό» αποτίει φόρο τιμής στο ομώνυμο καλλιτεχνικό κίνημα των αρχών του 18ου αιώνα, ενώ η Συμφωνία του Χάυντν αρ.103 δίνει εύγλωττα το στίγμα των ώριμων μουσικών κατακτήσεων του κλασικισμού.

Το απολλώνιο πνεύμα της νεότητας εκφράζεται ακόμα και από τους κύριους συντελεστές της συναυλίας. Δύο νέοι μουσικοί, με έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα, μεγάλη διεθνή προβολή και αναγνώριση στο ενεργητικό τους, ο Γερμανός μαέστρος Κρίστοφ Άλτστετ και ο Γάλλος βιολοντσελίστας Γκωτιέ Καπυσόν, μας ξεναγούν στο… χαμένο παλάτι των θεών.

Παρ., 9 Δεκ. 2011 20:30

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΚΡΙΣΤΟΦ ΒΙΛΙΜΠΑΛΝΤ ΓΚΛΟΥΚ
(1714–1787)
Εισαγωγή από την όπερα «Ιφιγένεια εν Αυλίδι»
ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ
(1840–1893)
Παραλλαγές Ροκοκό για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα μείζονα, έργο 33
ΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ
(1922-2001)
Θυσία
ΓΙΟΖΕΦ ΧΑΫΝΤΝ
(1732 – 1809)
Συμφωνία αρ.103 σε μι ύφεση μείζονα, Hob.:1/103
ΣΟΛΙΣΤ
Γκωτιέ Καπυσόν, βιολοντσέλο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Κρίστοφ Άλτστετ

19:45 : Δωρεάν Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων